Monday, September 5, 2011

Lahirnya seorang khalifah

" terima kasih mak cik sebab lahirkan farida"

aku terdiam.......

umi tersenyum panjang

dalam hati bermonolog

"aku sendiri pun tak pernah cakap macam tuh"

inilah antara dialog yang terucap antara naqibahku dengan umi masa satu majlis di KISAS. dan setiap kali hari lahir aku tiba, dialog ini kembali berputar di fikiran aku. berterima kasih kah aku?

" Action speak louder than word "

cukup rasanya nak tunjukkan tanda terima kasih dengan tolong buat kerja rumah, perangai baik, belajar rajin.

but...

" word with action is the loudest"

segan nak cakap. bimbang hilang macho. tak sengaja terkeluar air mata nanti.

relax. do it step by step.

berterima kasihlah kerana itulah sikap pemimpin yang memakmurkan bumi dengan kasih sayang dan saling menghargai. u're born to be khalifah :)

7 comments:

  1. selamat datang ke dunia blogger.. hehe.. junior baru lahir.. kene raikan..

    ReplyDelete
  2. thanks ida, for being my friend...welcome to da bloggers' family...we're in the same path,insyaAllah, forever, everafter..
    be my companion, remind me & correct me...

    ReplyDelete
  3. aizat : tapi saya tetap junior yg senior :)

    adilah : thanx dilah..same2 lah kita :)

    ReplyDelete
  4. wahhh..ade sahabat blogger baru..hehehe

    ReplyDelete
  5. sapa naqibah dlm entri ni yg dimaksudkan?

    ReplyDelete
  6. identiti harus dirahsiakan untuk mengelakkan riak. :)

    ReplyDelete